[O2] Gwiazdanie turbiny Garetta w 1.9 TDI BXE (karetka, świs

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • abstinent
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 4842
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #26
    u mnie są dwie karetki, jedna w przedziale 1200-1500 i 1600-1900
    a często słyszę w innych samochodach mocne wycie od 1200 aż do 4000rmp i słychać ten gwizd wyraźnie cały czas jak rośnie
    u mnie jest inaczej

    a jak pocisnę to gwizd jest jednostajny wysoki, czyli obroty silnika w górę, karetka w miejscu

    Komentarz

    • natash
      RS
      • 2011
      • 2599

      #27
      U mnie chyba też jest lekki jednostajny jak dodaje gazu, jak odpuszczam gaz to sekundę nic nie słychać i potem wiuuuuuu. Bardziej obawiam się o ten dźwięk który jest po przegazowaniu powyżej 2500-3000 obr, teraz mi się to kojarzy z jakąś podkładką na śrubie jakby nią potrząsnąć (ładniej tego obrazowo nie mogę opisać). Dziś rano leciutki siwy dym po odpalaniu przez dłuższy moment z rury, wcześniej było przejrzyście, temperatura chyba niema na to wpływu póki jest powyżej 0. Chyba czas najwyższy szukać nowego turbo i fachowca

      [ Dodano: Wto 27 Wrz, 11 22:53 ]
      Więc dźwięk, który wydawał mi się metaliczny na spocie został określony jako "blow-off" i jak posłuchałem na youtube to faktycznie tak brzmi. Teraz pytanie czy to normalne, czy to dobrze czy źle?

      [ Dodano: Sro 28 Wrz, 11 14:10 ]
      Jedyne co mnie martwi to, że oficjalnie Garett nie wypuszcza zestawów naprawczych, potwierdziły to przedstawicielstwa Garetta z DE i UK (napisałem do nich @ z pytaniem), także skąd biorą się części do regenerowanych :roll:, bo wszyscy niby je regenerują, ale jak to robią bez części zamiennych?

      Nowa od 2200 do 2400 spory wybór źródła na na rynku, włącznie z forum OCP i oficjalnym dystrybutorem na Polskę www.motoarena.pl

      [ Dodano: Sro 28 Wrz, 11 15:00 ]
      Drążę dalej temat i znalazłem taki temat:


      Jest tam między innymi info, że np. w pewnych miejscach w Polsce regenerują turbiny Garretta bez zestawów naprawczych, tylko sami tworzą elementy do turbin... to ja wolę chyba jednak nową za 2400 brutto.

      Komentarz

      • McGan
        RS
        • 2010
        • 3573
        • Superb III (3V3)

        #28
        natash, bierz wyłącznie nową turbinę! Są producenci jakichś zamienników do turbin (np. Melett), ale wszystko to jest naprawdę gówno warte - vide moja regenerowana turbawka, która narobiła niezłego bigosu... Niektórych, jak ponosi fantazja, to wkładają wirniki z Laguny np. Odradzam jakąkolwiek regenerowaną turbosprężarkę! Naprawdę nie warto

        A dźwięk może być spowodowany np. przez ocieranie wirnika o muszlę turbosprężarki w wyniku zużycia łożysk i straty w dokładności wyważenia. Mówisz siwy dym - żeby potem nie było jak u mnie: "jedyna, dwója i dymu od ch...a" Naprawdę nie warto oszczędzać, bo potem będziesz płacił 3 razy tyle (jak ja).
        Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
        Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

        Komentarz

        • abstinent
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 4842
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #29
          Zamieszczone przez McGan
          ...Niektórych, jak ponosi fantazja, to wkładają wirniki z Laguny...
          no to ku$wa musi byś "ułańska fantazja"

          i to jeszcze z Laguny

          Komentarz

          • natash
            RS
            • 2011
            • 2599

            #30
            Czekam na odzew na PW od DGW, bo nie mam pomysłu na dobrą diagnozę gdzie indziej, bliżej mnie... Narazię, muszę wytrzymać te 2-3 tygodnie.

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #31
              Zamieszczone przez abstinent
              Zamieszczone przez McGan
              ...Niektórych, jak ponosi fantazja, to wkładają wirniki z Laguny...
              no to ku$wa musi byś "ułańska fantazja"

              i to jeszcze z Laguny
              ale może w lagnie też siedzi np sprężarka garetta?
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #32
                Zamieszczone przez piramida
                ale może w lagnie też siedzi np sprężarka garetta?
                ale te gorsze z Rumunii :szeroki_usmiech

                natash, ile masz nalatane ?
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • McGan
                  RS
                  • 2010
                  • 3573
                  • Superb III (3V3)

                  #33
                  piramida, owszem, siedzi Garrett, ale zauważ, że żadnej z ich turbosprężarek VNT (zmienna geometria) nie możesz regenerować. Więc wychodzi na to samo. Wirnik z Laguny - używany miałem na myśli
                  Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                  Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                  Komentarz

                  • natash
                    RS
                    • 2011
                    • 2599

                    #34
                    178kkm, auto z pewnego źródła, przebieg pewny, z kompem nie zgadza się o parę setek (czyli ok), książka serwisowa jest, ale w systemie skody, niema wpisów, nawet podobno w DE nieraz nie wprowadzają danych, bo system podobno działa od paru lat i jak w jakimś ASO nie wprowadzali to nawet trwa to do teraz...

                    motoarena napisała mi, że mają z Francji turbawki.

                    Komentarz

                    • McGan
                      RS
                      • 2010
                      • 3573
                      • Superb III (3V3)

                      #35
                      natash, motoarena to akurat dobre źródło do turbosprężarek - są też importerem na Polskę dla innych sklepów, także chyba jest w porządku
                      Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                      Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #36
                        Zamieszczone przez natash
                        178kkm,
                        no to i tak ładnie wytrzymała, a nie myślisz o wsadzeniu większej ? tak jak kolega McGan, , przecież nie musisz od razu robić programu, owszem koszta trochę wyższe ale myślę, że warto rozpatrzyć taką możliwość, acha takie GT17 nie pasuje P&P.
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • andriu21tg
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 1499

                          #37
                          [ Dodano: Czw 29 Wrz, 11 09:26 ]
                          Zamieszczone przez natash
                          U mnie chyba też jest lekki jednostajny jak dodaje gazu, jak odpuszczam gaz to sekundę nic nie słychać i potem wiuuuuuu
                          tez tak mam .. czyli jest dobrze :szeroki_usmiech w moim szkodniku wyszlo to odrazu po programie czyli jak mial ok 36kkm , obecnie mam 85kkm i caly czas wiuuu robi jak złoto, cały czas tak samo :wink:

                          Komentarz

                          • natash
                            RS
                            • 2011
                            • 2599

                            #38
                            Zamieszczone przez McGan
                            natash, motoarena to akurat dobre źródło do turbosprężarek - są też importerem na Polskę dla innych sklepów, także chyba jest w porządku
                            Zamieszczone przez motoarena
                            1. Tak, firma Garrett od jakiegoś w związku z NIESKUTRECZNYMI naprawami zmiennej geometrii VNT, zabroniła napraw takich turbosprężarek. W związku z powyższym nie udostępnia również żadnych części zamiennych w tym również zestawów naprawczych.

                            Jakie skutki powoduje regeneracja VNT może Pan poczytać na naszej stronie www.motoarena.pl . Oczywiście w Polsce „wszystko” da się naprawić, lecz regeneracje te w większości przypadkach są jak wspomniałem NIESKUTECZNE.

                            Firma Garrett kategorycznie zabrania naprawy turbosprężarek ze zmienną geometrią (VNT)

                            Przyczyną takiej decyzji jest możliwość wystąpienia wielu problemów po zamontowaniu takiej turbosprężarki w samochodzie:

                            - znacznie zwiększona toksyczność spalin

                            - zbyt niskie ciśnienie doładowania przy małych prędkościach obrotowych silnika

                            - powstanie zbyt bogatej mieszanki, co spowoduje znaczny wzrost temperatury spalin a co za tym idzie uszkodzenie silnika i turbosprężarki.

                            - zwiększone zużycie paliwa

                            - głośnia praca turbosprężarki

                            - gwałtowny wzrost ciśnienia doładowania, powodujące uszkodzenie silnika

                            - konflikt z elektronicznym układem zarządzania pracą silnika

                            Na pewno zakup nowej turbiny zwróci się panu podczas eksploatacji i wykluczy problemy związane z regenerowana turbiną. Ponieważ tylko nowe turbosprężarki ze zmienna geometria są odpowiednio wyregulowane i tylko firma Garrett posiada urządzenia do regulacji zmiennej geometrii turbosprężarek. Nawet nasza firma jako jedyny przedstawicie firmy Garrett w Polsce nie posiadamy takich urządzeń.

                            Wszystkie regeneracje turbosprężarek ze zmienną geometrią są zabronione przez Garrett i jest to łamanie praw autorskich.

                            2. Nie wiem skąd ASO ma turbosprężarki po regeneracji ze zmienną geometrią.

                            3. Tak, przy zakupie nowej turbosprężarki ze zmienną geometrią VNT jest możliwość skorzystania z programu „Wymiana starej za nową”, gdzie po zdaniu swojej starej części uzyska Pan rabat na nową część. Cena jak podałem wcześniej.

                            4. Nie wiem czy firmy same produkują części, raczej szukają zamienników, ale wtedy taka naprawa nie jest na oryginalnych częściach co wiąże się z innymi parametrami pracy. Oczywiście zmniejsza to skuteczność działania turbiny jak i jej żywotność.

                            5. Nie posiadamy warsztatu samochodowego, ale mogę Panu zaproponować współpracujące z nami warsztaty gdzie może Pan tak demontaż i montaż zlecić.

                            MOTOROT – 89 6483211 oraz SADOWSKI – 664738081. Oczywiście istnieje możliwość demontażu oraz montażu w dowolnym wybranym przez Pana warsztacie przy zachowaniu założeń zawartych w instrukcji montażu turbosprężarki.

                            6. Gwarancja na nową turbosprężarkę wynosi 12 miesięcy (nie zależne od ilości przejechanych km). Ogólnie turbina jest dosyć wytrzymałą częścią w samochodzie, jednak tylko w tedy kiedy dba Pan odpowiednio o silnik oraz stosuje Pan

                            Podstawowe zasady korzystania z samochodu wyposażonego w turbosprężarkę.

                            7. Oczywiście przy założeniu że chce Pan pojeździć jeszcze autem kupno nowej turbosprężarki będzie najlepszym rozwiązaniem. Nowa część powinna wytrzymać przy normalnej eksploatacji ok. 200 tys. – 250 tys. km. Wynika z tego że taka wymiana będzie już ostatnią

                            w całej żywotności Pańskiego auta.



                            UWAGA: proszę usunąć przyczynę, usterkę, która spowodowała uszkodzenie turbosprężarki. Przy uszkodzeniu spowodowanym usterką silnika gwarancja nie będzie tego obejmować!.

                            Komentarz

                            • Dzida
                              RS
                              • 2006
                              • 2253

                              #39
                              Zamieszczone przez natash
                              Cena jak podałem wcześniej.
                              Czyli ile?

                              Komentarz

                              • natash
                                RS
                                • 2011
                                • 2599

                                #40
                                1950 netto, przy zdaniu starej.

                                Komentarz

                                • Dzida
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 2253

                                  #41
                                  To chyba całkiem rozsądna oferta.

                                  Komentarz

                                  • natash
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 2599

                                    #42
                                    Taka sama jak na forum u osób które są tu polecane.

                                    [ Dodano: Nie 02 Paź, 11 13:14 ]
                                    Po 400 km wzięła trochę oleju, będę obserwował dalej. Dymienia jakiegoś szczególnego nie zauważyłem.

                                    [ Dodano: Sro 26 Paź, 11 13:59 ]
                                    Wklejam wykresy przed wymianą i po wymianie turbiny.

                                    Gwizdanie ucichło, blow off też w takiej odmianie jak był, dosyć głośnej, pojawił się za to bardzo wysoki dźwięk po odpuszczeniu gazu, jakby z małej rurki powietrze pod dużym ciśnieniem uderzało w metal... Stara nie brała oleju do końca, nie kopciła. Pewnie by nią jeszcze pojeździł, ale nie chciałem tego sprawdzać.

                                    Turbina która zdemontowałem, była z 2006 roku i zrobiła 180 000, w sumie przy 172 000, zapiekła się geometria, była wyczyszczona, potem zrobiła jeszcze 3000 - 4000, ale irytował mnie dźwięk, dlatego ją zmieniłem, stara pójdzie do serwisu gdzie regenerują, to chociaż 300 pln się zwróci Nie wiem czy przyczyną zapieczenie geometrii, nie był uszkodzony EGR i jazda po mieście, tzw. eco-driving 8)
                                    Załączone pliki

                                    Komentarz

                                    • giiiienek
                                      Ambiente
                                      • 2007
                                      • 242

                                      #43
                                      Witam podłączę się do tematu. Od pewnego czasu też słyszę karetkę zwłaszcza jak odpuszczam z gazu. Czy to jest już kończące się turbo, Bo nie wiem co mam robić a wakacje się zbliżają. Robić czy czekać aż padnie tylko kiedy oto jest pytanie.

                                      Komentarz

                                      • AdamB
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 8030
                                        • Octavia IV (NX3)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        #44
                                        giiiienek, masz ją cały czas czy tylko na zimnym silniku. Bo ja taką karetkę mam na zimnym przez może 1 km. potem cichnie. Ten stan trwa od przebiegu 38kkm i w tej chwili mam 123kkm. Stan hałasów od turbiny nie ulega zmianie.
                                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                        Komentarz

                                        • giiiienek
                                          Ambiente
                                          • 2007
                                          • 242

                                          #45
                                          Karetka jest cały czas bez znaczenia czy zimny czy ciepły.

                                          Komentarz

                                          • lukas_jg
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 600
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #46
                                            Mam nietypową prośbę. Nagrajcie swoje "karetki" jeżeli możecie. Porównamy je sobie Tylko nie wrzucajcie na youtube bo tam dźwięk na jakości traci.
                                            U mnie są 2 gwizdy. Jeden od najniższych obrotów do ~ 1800 i drugi jak zaczyna "wstawać" turbina aż do końca.
                                            Nie jest to może karetka ale taki sobie gwizd. Postaram się również go nagrać.
                                            Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                            Komentarz

                                            • AdamB
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 8030
                                              • Octavia IV (NX3)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              #47
                                              giiiienek, no to trzeba się temu przyjrzeć dokładnie, najlepiej u jakiegoś tunera.
                                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                              Komentarz

                                              • loru
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2007
                                                • 4286
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez giiiienek
                                                Czy to jest już kończące się turbo, Bo nie wiem co mam robić a wakacje się zbliżają. Robić czy czekać aż padnie tylko kiedy oto jest pytanie.
                                                masz we wrocki firmę która czyści i regeneruje http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=57128
                                                jak zdechnie to tu możesz kupić nową http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=47611
                                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                Komentarz

                                                • navigator
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 583
                                                  • Volkswagen

                                                  #49
                                                  Zamieszczone przez giiiienek
                                                  Od pewnego czasu też słyszę karetkę zwłaszcza jak odpuszczam z gazu.
                                                  ...dźwięk ten na moje potrzeby nazywałem sową/puchaczem.....i tez wystepował przy odpuszczaniu gazu zaraz po jego żwawszym przyciśnięciu.......i było tak od nowości

                                                  turbo przeżyło program, korektę.....na bieżąco logowane i nic mu nie dolegało

                                                  karetką dla mnie jest wycie suszarki rzeczonym dźwiękiem przy przyspieszaniu...co doświadczayłem wef passacie dwa_zero dyszel
                                                  >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                                  Komentarz

                                                  • natash
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2599

                                                    #50
                                                    Jak gwiazda, a nie gwizdało, to wirnik zbliża się do korpusu, może się dotknie po 1000 albo po 50000 :P.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...